Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Business Intelligence in a Corporate Environment
Skalický, Tomáš ; Kupeček, Igor (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis is built to acquaint readers with the concept of Business Intelligence, as well as with the concept of Power BI and its use in the corporate sphere. In the introductory theoretical part, I will explain the importance of Business Intelligence, reporting, PowerPivot, and Power BI. In the following design part, I will compare the available BI solutions, describe the creation of a data model in Power BI and then create visuals and reports that will be published on the Power BI server.
Business Intelligence in a Corporate Environment
Skalický, Tomáš ; Kupeček, Igor (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis is built to acquaint readers with the concept of Business Intelligence, as well as with the concept of Power BI and its use in the corporate sphere. In the introductory theoretical part, I will explain the importance of Business Intelligence, reporting, PowerPivot, and Power BI. In the following design part, I will compare the available BI solutions, describe the creation of a data model in Power BI and then create visuals and reports that will be published on the Power BI server.
Rešení úloh Business Intelligence v obchodní společnosti Topaz
Kochkonyan, Gretta ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza prostředí obchodní společnosti Topaz a návrh prototypového Business Intelligence řešení na základě této analýzy a požadavků podniku. Řešení bude použito v rámci podpory manažerského rozhodování majitele firmy. Pro naplnění cíle této práce byl nutný přístup k informačnímu systému (IS) společnosti a datům, na základě kterých proběhla analýza a návrh Business Intelligence řešení. Přístup k IS a datům poskytla majitelka firmy Topaz. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde jsou popsány základní charakteristiky BI, resp. self-service BI, a na praktickou část, která představuje chod společnosti s důrazem na podporu zavedeného informačního systému. Následně je provedena úvodní studie zahrnující požadavky, z nichž je sestaven dimenzionální model. Nakonec jsou představeny ukázkové reporty.
Self-service BI pro oblast retailu
Čoček, František ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem samoobslužných řešení business intelligen-ce. Hlavním cílem práce je vytvoření dimenzionálního modelu a pilotních aplikací pro oblast retailu použitelnou v Management of Business Informatics (MBI). Realizace hlavního cíle je podmíněna splněním čtyř kroků, které dále plní dílčí a praktický cíl práce. Dílčí cíl se zaměřuje na srovnání výhod a nevýhod dvou současných možných řešeních BI a praktic-kým cílem práce je vytvoření reportů a dashboardů pro aplikaci modelu řízení informatiky MBI s využitím nástrojů a technologií společnosti Microsoft. Prvním krokem je představení problematiky klasického a self-service BI s následným srovnáním variant. Druhým krokem je vymezení oblasti retailu a určení možných sledovaných ukazatelů. Třetím krokem je představení self-service BI technologií a nástrojů společnosti Microsoft. Čtvrtým krokem práce je vytvoření aplikací pro oblast retailu v MBI za použití nástrojů PowerPivot a Power View. Hlavním přínosem práce je vytvoření reportů a dashboardů podporující procesy retai-lu podle obecného modelu retailu, které budou následně sloužit jako pilotní aplikace v MBI. Dále praktické seznámení čtenářů s možnostmi nástrojů PowerPivot a Power View.
Dashboardy - jejich analýza a implementace s využitím nástroje PowerPivot
Křemenák, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce, která se zaměřuje na analýzu a implementaci dashboardu, je vytvoření úlohy popisující proces tvorby dashboardu. Dílčí cíle práce dále tvoří identifikace přínosů úspěšného zavedení dashboardu, určení typických uživatelů a odhalení možných příčin vzniku neefektivností, při procesu jeho tvorby. Dalším podstatným cílem je také rozšíření referenčního modelu řízení podnikové informatiky MBI (Management of Business Informatics), čemuž odpovídá i struktura diplomové práce. Stanovené cíle této práce jsou dosaženy využitím kombinace teoretického základu, vycházejícího převážně ze zahraniční odborné literatury a praktických zkušeností. Tato práce je členěna do tří celků. Nejprve je v práci vymezen termín dashboard, u kterého jsou dále uvedeny jeho historické souvislosti, pozitivní efekty plynoucí z jeho úspěšného nasazení a celkový vztah k oblasti řízení podnikové výkonnosti. Druhá část je věnována třem kategoriím dashboardů, členěným na základě jejich užití. Zde je u každé kategorie uveden popis obsahového vymezení, efekty a výhody plynoucí z úspěšného zavedení a možné problémy spojené s jejich realizací. Třetí část obsahuje úlohu Tvorba dashboardu. Tuto úlohu tvoří sada vzájemně provázaných kroků, které je nutné absolvovat pro úspěšné vytvoření dashboardu. Každý z kroků obsahuje praktický příklad pro zvýšení jeho názornosti. Součástí této části je také aplikace nástroje MS PowerPivot.
BI nástroje MS Excel 2013 v prostředí internetového obchodu
Šleis, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá využitím self-service business intelligence nástrojů společnosti Microsoft v prostředí internetového obchodu. Primárním cílem práce je analyzovat a navrhnout metriky a aplikace v nástrojích PowerPivot a Power View, které by sloužily pro efektivní podporu řízení internetového obchodu. Metriky jsou identifikovány na základě metody balanced scorecard. Základ samotných aplikací je vytvořen na referenčním modelu MBI. Práce je uceleným materiálem, který slouží jako podklad pro majitele a správce internetových obchodů, k implementaci vlastního řešení postaveného na principech self-service business intelligence.
Využití moderní self-service BI technologie v praxi.
Buyankhishig, Agiimaa ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Abstrakt Tato studie zpracovává problematiku nejnovější technologie v oblasti self-service BI ("samoobslužné BI") od společnosti Microsoft. Hlavní cíle této práce je prozkoumat technologie self-service BI řešení od společnosti Microsoft, vytvořit přehledné srovnání výhod a nedostatků self-service BI oproti klasickým technologiím a prezentovat příklady self-service BI na reálných datech v produktech společnosti Microsoft. První část je věnována teoretické základně klasické technologie Business Intelligence a jejím trendům a trhům. Druhá část je věnována self-service BI řešení a jeho základním principům. Dále jsou v této části analyzovány výhody a přínosy těchto řešení oproti klasickým technologiím BI. Třetí část popisuje nástroje self-service BI. Nemálo pozornosti se zaslouží také nový jazyk DAX, díky němuž lze provádět složité a komplexní výpočty v PowerPivotu. Následně jsou vytvořeny ukázkové reporty na reálných datech z bankovnictví. Využití technologií self-service BI poskytuje důležité výhody při analýze dat oproti tradičnímu přístupu BI. Za hlavní přínos práce lze považovat ověření těchto výhod použitím nástrojů podporujících self-service BI řešení a poskytnout tak vodítko případným zájemcům o nástroje self-service BI.
Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Prchal, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stecenková, Marina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.
Aplikace dashboardů v oblasti podpory řízení IT
Sakař, Václav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou podpory řízení IT v podnicích, popsanou v modelu MBI (Management Byznys Informatiky), a to na všech úrovních řízení IT tak, jak jsou v tomto modelu definovány a používány. Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout a vytvořit (nový/upravený) obsah v oblasti podpory řízení IT v modelu MBI pro jeho širší uplatnění v praxi. Cíle je dosaženo splněním dvou podcílů, kterými jsou nejprve návrh a vytvoření nových metrik, dimenzí a aplikací nebo úprava (rozšíření) již existujícího obsahu. Následně pak implementace nového a (vybraného) upraveného obsahu pomocí Microsoft PowerPivotu do podoby interaktivních aplikací a následně z nich sestavených dashboardů. Tomu je uzpůsobena i samotná struktura práce. Ta je dělena do šesti hlavních bloků, které jsou rozděleny do teoretické a praktické části. Nejprve jsou stručně popsány dvě nejpoužívanější metodiky řízení IT a hlavně je popsán samotný model MBI. Dále je uvedena definice metriky a její vlastnosti, jako základního prvku řízení (výkonosti) IT. Následuje definice dashboardů a popsání základních informací o jejich tvorbě a návrhu. Jako poslední v této teoretické části jsou popsány metriky, dimenze, aplikace a jejich vzájemné vazby v modelu MBI. Následná praktická část nejprve obsahuje navržení a vytvoření nových metrik, dimenzí a aplikací nebo úpravu již existujících. Jako poslední část této práce je implementace nového a (vybraného) upraveného obsahu do podoby aplikací a případně dashboardů. Hlavním přínosem diplomové práce je obohacení stávajícího obsahu MBI v oblasti řízení IT (konkrétně v metrikách, dimenzích, aplikacích a z nich vycházejících dashboardů), což zlepší jeho využitelnost v případě použití v praxi. Díky rozšířenému obsahu MBI mohou uživatelé nebo hlavně vedoucí pracovníci lépe reagovat na případné problémy, mít lepší přehled o úrovni kvality zdrojů IT, lépe pracovat se zaměstnanci v podniku a obecně lépe koordinovat kvalitu i kvantitu výstupů IT pro byznys.
Návrh dashboardů pro MBI metriky
Kožušník, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh dashboardů pro MBI metriky. V teoretické části je pojem metrika zasazen do kontextu MBI metodiky a pojem dashboard do problematiky Business Intelligence a Corporate Performance Management v malých a středních podnicích. Teoretická část je řešena analýzou informačních zdrojů. Při návrhu dashboardů je využit nástroj MS Excel PowerPivot. Autor práce přispěl k řešenému tématu návrhy dashboardů, posouzením významu Business Intelligence a Corporate Performance management v malých a středních podnicích a návrhem rozšíření stávajícího klasifikačního systému metrik o tzv. branžová řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.